Vilket speciellt datum vi har i dag 12-12-12, det dröjer ett bra tag tills vi får se något liknande igen. I natt fick jag sova, Alessio sov lugnt utan magbesvär eller snor som irriterade. Så skönt. Dock har det varit lite bökigt nu på eftermiddagen men jag hoppas på det bästa, nu sover han sött efter en halvtimmes lek i badkaret.

I dag var jag på återbesök hos Mamamia det kände riktigt konstig att vara i samma rum men nu utan mage och med Alessio hos mig, tyvärr var Karin på semester så jag fick träffa hennes kollega. Jag måste se till att skicka en tack kort till henne iaf hon var ett otroligt stöd under min graviditet och kommer garanterat önska henne vid nästa också. Återbesöket gick bra vi gick lite hastigt igenom min journal och pratade lite kring hur jag mår och så, eftersom allt flyter på som vanligt nu fanns det inte så mycket att säga dessutom var det ju inte min BM som jag träffade så det var lite konstigt? Allt såg fint ut och jag gick där i från lättad men samtidigt stressad. Tanken slog mig att jag nu kommer på ett PMS monster av p-piller istället när ska dessa hormoner sluta ta över min kropp, jag har fått nog. Men men ska pröva p-piller ett tag annars sätter jag nog in en kopparspiral det är bara det attd et är så jobbig sen att bestämma när man ska ta ut den. Men piller så slutar man ju bara och det behöver inte bli en ”big deal”. Jaja, vi får se hur allt går med det, skönt var det iaf att ha återbesöket struket från listan. Måste säga att det är ett jädra spring på diverse olika platser när man får barn, haha. I morgon ska vi till BVC igen och mäta och väga. Men sedan ska vi ut på äventyr, vi tänkte åka till barkarby hela familjen och titta lite, Alessio behöver en åkpåse nu när det börjar bli så kallt. Det känns lite smidigare än massa filtar och täcken jag vill ha en ullkappa också är så trött på min vinterjaka. Efter shoppingen om det blir någon så tänkte vi äta lite julbord.

 

Jag måste bara dela med mig av mitt charmtroll, i dag innan vi åkte in mot stan tog jag lite foton på mitt hjärta och jag tycker han blev gudomlig! 
Alessio 2-3 månader

2 tankar på “

Lämna en kommentar